הצב ומודל 4 החיות השמימיות בפנג שואי

בתורת הפנג שואי , מודל "4 החיות השמימיות": הציפור, הצב, הדרקון והנמר, הוא מודל המייצג 4 אנרגיות קוסמיות בסיסיות הקשורות למנגנון  ההישרדות ומייצגות באופן סימבולי את 4 הכיוונים הקרדינלים  של כל מבנה, כמו גם עונות שנה ופאזה של יין או יאנג.

הסינים מדמים את המודל הזה ל"חיבוק הכורסה" בו החיות הללו מקושרות לתצורות קרקע ייחודיות, והן יוצרות יחדיו את "מרבץ הדרקון", כאשר כל אחת מהן בנפרד משמשת שחקנית חשובה בהזנת האדמה למגורים.

דמיינו את ביתכם יושב בנוחיות כ"כורסה" בטופוגרפיה בה הוא ממוקם כאשר:

הצב השחור מייצג את עורף המבנה ושומר לנו על "הגב" מפני תקיפה מאחור. הוא מצויד בשריון קשה ומגן ומייצג יציבות וביטחון תמיכה ושמירה.

הצב מתקשר לצד צפון, צבעו שחור, עונתו חורף והיסוד שלו מים.

צב בטופוגרפיה יכול להיות הר או גבעה, מבנה גבוה מאחור, חומה, עצים גבוהים וכמובן שימוש בסמל של הצב. כמו המסעד של הכורסה..

במצב האידיאלי העורף אמור להיות גבוה יותר מפני הקרקע של החזית שאמורה להיות נמוכה יותר.

בישיבה בבית ו/או במשרד נרצה לשבת עם הגב כשקיר תומך מאחורינו. לא מומלץ לשבת כשהגב חשוף לחלון גדול . כתיקון לתנאים לא אידיאליים בבית או במשרד, ניתן לתלות תמונה של הר על הקיר מאחורי הגב שלנו במקום הישיבה.

הפניקס – ציפור הארגמן – המוכרת כ"עוף החול" – מייצגת את חזית המבנה. היא ציפור אגדתית ויפהפייה המעופפת במרחב הפתוח וסוקרת את הנוף.

היא מייצגת את צד דרום, מרחב המחיה הפתוח, מרחב ההזדמנויות שלנו, ואת יכולתנו לחזון וראייה קדימה.

צבעה  אדום, עונתה קיץ  והיסוד שלה אש.

כדי שתהיה לנו חזית מבורכת, נרצה כמובן שפני הקרקע שלה יהיו הנמוכים מכל האחרים (והם יכולים להתבטא גם במאגר מים), נרצה שתהיה עד כמה שניתן בעלת מרחב פתוח וגדול המאפשר להביט למרחק ואשר משתקף ממנה נוף נאה, עם קווים מעוגלים וללא זוויות חדות המייצרות חיצים מורעלים כלפי הבית (אנרגיה שלילית).

באופן סימבולי ניתן להדגיש את החזית בנוף האורבאני באמצעות ריצוף חזית הבית בלבנים אדומות, אדניות עם פרחים אדומים,שימוש בסמל הפניקס ועוד.

הדרקון הירוק משמאל למבנה (כאשר אנחנו עומדים בחזית עם הגב לדלת), מביא מזל, הצלחה, תמיכת יקום והתפתחות.

הדרקון מתקשר למזרח, צבעו ירוק, עונתו האביב והיסוד הוא עץ.

הדרקון נקרא "הקיסר" והוא מייצג סמכות, כוח, עוצמה בלתי רגילה, חוכמה ואיכויות רוחניות ומיסטיות. מייצג את "הסודות המיסטיים" של היקום.

כדי לזכות בתמיכתו של הדרקון,  נרצה שהדרקון במבנה בו אנו מתגוררים, כלומר צד שמאל של הבית,  יהיה גבוה יותר מהנמר בצד ימין של המבנה, כיוון שהדרקון אינו יכול להתקיים במקום בו הנמר יגבר עליו. בפועל, נרצה צורת נוף גבוהה יותר כמו הבית השכן, עצים גבוהים, חומה, גבעה וכו' מצד שמאל של הבית.

הנמר הלבן מימין למבנה, מקושר לכוח פיזי, יצר הישרדות וגם כוחניות. ליכולת להגן ולתקוף.

מתוך כוונה לרסן את הנמר, נשתדל לתת לו פחות ביטוי.

הנמר מתקשר למערב, לצבע הלבן, לעונת הסתיו וליסוד המתכת.

אנרגיית הנמר היא יין. ננסה לתת לצד הזה מינימום הדגשה. עדיף לצבוע את קיר הנמר בקרם ולא בלבן (מתכת) ולא נשים שום סמל מייצג כדי לא לחזקו.