מהו פנג שואי ?

פנג שואי הוא "גשר למזל", גשר בין תרבויות עתיקות למודרניות, בין חומרנות לרוחניות ובין העולם הנראה לעולם הבלתי נראה.​ פנג שואי הוא מערכת של תבניות מתמטיות בטבע שהתגלתה ע"י הסינים הקדומים.
עולם הפנג שואי הוא רחב וכולל בתוכו ידע עצום, אסכולות וגישות שונות.​
אני מוסמכת לפנג-שואי קלאסי מסורתי, כפי שיושם במשך אלפי שנים בסין ובמזרח אסיה, ומשכך הוא הבסיס לעבודתי.​
למעשה ארבעת העקרונות הבסיסיים של הפנג שואי מתאימים למספרים בטור פיבונאצ'י:
1 – הטאי צ'י שהוליד את ה-2 -היין והינאג שהמתח ביניהם יצר את ה-3 -צ'י שמיים, צ'י אדם וצ'י אדמה שיוצרים את ה-5 = הצ'י זורם ב-5 פאזות: מים, עץ, אש, אדמה ומתכת ומורכב מאנרגיות 8 כנפות תבל =8 טריאגרמות (צפון, דרום, מזרח, מערב, דרום מזרח וכו').
פאנג שואי קלאסי הוא תחום תיאורטי ומעשי כאחד: מדע ואמנות המשולבים במיומנות ויצירתיות.
מדע סיני עתיק
אחד ממדעי הקוסמולוגיה הסינית, בן למעלה מ-5000 שנה, המבוסס על הבנת והערכת הכוחות המורכבים של הטבע והשפעותיהם על חיינו.
זהו ידע סיסטמי שנרכש מתצפיות אמפיריות וגובש בצורת נוסחאות מתמטיות לתיאוריה שעמדה במבחן הזמן.​
​אמנות
אמנות מתוחכמת של יישום הידע התיאורטי;
אמנות המיקום האסטרטגי לבתינו ולעסקינו;
אמנות השימוש הנכון בטופוגרפיה סביבתית;
ואמנות האיזון בין כל הגורמים הללו, בהתאם להשפעת הצ'י (אנרגיית החיים) בסביבת חיינו (בית.עסק), תוך כיבוד שלמות האדמה והטבע.​
​מיומנות
פאנג שואי הוא גם מיומנות אנוש (יועץ הפאנג שואי) הכוללת:
הבנה של מכלול כוחות הטבע המורכבים,) הבנת ה"צ'י", אנרגיית החיים) וזיהוי מיקומם של אותם כוחות בסביבת חיינו,
ומיומנות של אינטגרציה הרותמת את הכוחות המיטיבים ל"תועלות" ומנטרלת את הגורמים השליליים. במילים אחרות,
אמנות "המניפולציה על תנועת הצ'י" וכיווניו.
יצירתיות אנוש במתן פתרונות

המטרה של הפאנג שואי היא למקסם את השפעותיהם החיוביות של הכוחות בסביבת חיינו על מנת לשדרג בריאות אישית, הרמוניה, שפע, הצלחה ושגשוג.
כאשר פאנג שואי קלאסי מיושם כהלכה, הוא עובד ומשפיע עלינו בין אם אנו מאמינים בו ובין אם לאו; בין אם אנו מודעים אליו ובין אם לאו!!!
מדוע לשיטתם, הפאנג שואי עובד?

1. עפ"י הפילוסופיה הסינית, היקום נתפס כמציאות אחת, בלתי ניתנת לחלוקה, שנמצאת בתנועה מתמדת, חיה, אורגאנית, חומרית ורוחנית בו זמנית, ומשכך , אנחנו בני אנוש ובתינו, חלק ממציאות זו . חוקיה, גם אם אינם ידועים לנו במלואם, חלים עלינו ועל בתינו, ועל סביבת חיינו. הפאנג שואי יודע לעזור לנו להשתלב בזרימה הטבעית, האוניברסאלית, חובקת כל הזו …..
"הסינים הכירו באנרגיה כמה שמניע את היקום, והפילוסופיה הסינית אינה מבחינה בין חומר לאנרגיה. אנרגיית צ'י היא לתפיסתם מונח ותופעת יסוד בעולם, וכל החומר ביקום, אם הינו בעל חיים ואם לאו, עשוי ובנוי מאנרגיה זו. בצ'י מצויים שני כוחות קוטביים, הין והיאנג, והאיזון ביניהם מקנה למערכת החיים האנושית בריאות פיזית ופסיכולוגית מלאה. חוסר איזון, לעומת זאת, מדרדר את המערכת ומביא מחלות……." ד"ר נאדר בוטו "רפואה והחוש השביעי"
2. מ"ספר התמורות" הסיני, ה "אי-צ'ינג", עליו מבוסס הפאנג שואי, אנו למדים על "חוק הסינכרוניזציה"- על פיו כל דבר קשור לדבר אחר ביקום, ומשכך, כל דבר משפיע על כל דבר ומשכך, התרחשות שמתחוללת פה, היא תגובה למשהו שקרה שם, וההיפך ("אפקט כנפי הפרפר"). כלומר, הסביבה שלנו הינה בעצם מעין "יקום קטן" שמשקף בדיוק את "היקום כולו" וכך ניתן באמצעות שימוש של מערך העקרונות הראשונים (8 אנרגיות היקום) להתמקד באירועים בעולם הטמיר, באופן שיכול לתת מידע על מאורעות הקורים בעולם הפיזי. במילים אחרות, להשפיע על הקשר בין העולם הנראה לעולם הבלתי נראה.